Vítejte na stránkách Asgard's serveru !, přehled novinek





V této části seriálu o HL server queries se podívám na starý protocol, který se už dnes prakticky nepoužívá. To ale neznamená, že na něj nemůžete narazit. Stále můžete najít staré HLDS servery a ty komunikují na základě tohoto protokolu. V článku se tedy dozvíte, jakou strukturu mají request a response datagramy. Konkrétní příklady naleznete až v dalším článku, který se bude zabývat novým server query protocolem.

Old server queries

Tento protokol se u serverů používal dříve. Po updatu v roce 2005 se začal používat nový protokol. Starý je však stále na některých serverech funkční popřípadě ho lze zapnout pomocí proměnné sv_enableoldqueries 1 . Všechny servery s tímto protokolem odpovídají datagramy, které jsou složeny ze tří částí. Všechny stringy v datagramech jsou ukončeny bytem s hodnotou 0x00. Na server je potřeba poslat datagram, který začíná čtyřmi bytes s hodnotou 0xFF a query – string, který je samozřejmě převeden na bytes, zakončený byte s hodnotou 0x00. Server pak odpovídá datagramem, který taky začíná 4 bytes s hodnotou 0xFF. Každý datagram, který přijmete má přesně danou strukturu, ta je popsána níže v tabulkách.


Obsah request datagramu


Data

Typ

Komentář

beginning

4-bytes

4 bytes každý s hodnotou -1 (0xFF)

query

string

Jeden z query stringů uvedený níže ukončený pomocí byte s hodnotou 0x00

 

Query - strings

 

Název

Query – strings

Komentář

A2A_ACK

''ping''

Slouží pouze k získání odezvy serveru.

S2A_INFO

''info''

Požádá o základní infomace o serveru ( název, mapa, počet připojených atd. ).

S2A_PLAYER

''players''

Požádá o informace o hráčí ( nicknames, kills, time connected ).

S2A_RULES

''rules''

Požádá o informace o pravidlech serveru ( sv_ , mp_ a další proměnné ).

 

Obsah response datagramů


A2A_ACK

Slouží pouze k získání hodnoty pingu serveru. Pokud chcete znát přesnou hodnotu odezvy HL serveru není možné pingovat pouze IP server, musíte posílat tento datagram, protože tím zjistíte opravdovou odezvu běžícího HL serveru na určitém portu. Rozdíl mezi odezvou HL serveru a serveru samotného je jistě zřejmý. Pokud ne zkuste si pingovat svůj server a srovnávat s hodnotou HL serveru s nastavenou proměnnou sys_ticrate 5.

 

Typ

Hodnota

Komentář

integer

-1 (0xFF FF FF FF )

Začátek paketu

byte

ASCII 'j'

Byte obsahuje hodnotu, která v ASCII odpovídá znaku 'j'. Potvrzuje tím odpověď na požadavek ping.

byte

0 ( 0x00 )

Ukončení stringu.


S2A_INFO

Získá základní informace o serveru.

Typ

Hodnota

Komentář

integer

-1 (0xFF FF FF FF )

Začátek paketu

byte

ASCII 'C'

Byte obsahuje hodnotu, která v ASCII odpovídá znaku 'C'. Potvrzuje tím odpověď na požadavek info.

string

nedefinováno

Adresa serveru.

string

nedefinováno

Název serveru.

string

nedefinováno

Název právě hrané mapy.

string

nedefinováno

Adresář hry.

string

nedefinováno

Popis hry (např. "half-life multiplay")

byte

nedefinováno

Počet připojených hráčů.

byte

nedefinováno

Maximum hráčů.

byte

nedefinováno

Verze protokolu.


S2A_PLAYER

Získá základní informace o všech hráčích na serveru.

Typ

Hodnota

Komentář

integer

-1 (0xFF FF FF FF )

Začátek paketu

byte

ASCII 'D'

Byte obsahuje hodnotu, která v ASCII odpovídá znaku 'D'. Potvrzuje tím odpověď na požadavek players.

byte

nedefinováno

Počet připojených hráčů.

Podle počtu hráčů se pak opakují následující data

byte

nedefinováno

ID hráče

string

nedefinováno

Nickname hráče.

integer

nedefinováno

Počet fragů.

float

nedefinováno

Doby připojení ve vteřinách.

S2A_RULES

Informace o pravidlech serveru ( proměnné typu sv_, mp_ a další ).

Typ

Hodnota

Komentář

integer

-1 (0xFF FF FF FF )

Začátek paketu

byte

ASCII 'E'

Byte obsahuje hodnotu, která v ASCII odpovídá znaku 'D'. Potvrzuje tím odpověď na požadavek rules

integer

nedefinováno

Počet pravidel/proměnných. Tento integer má pouze 16 bits !

Podle počtu pravidel/proměnných se pak opakují následující data

string

nedefinováno

Název pravidla/proměnné

string

nedefinováno

Hodnota pravidla/proměnné

 

Články byly vytvořeny pouze pro tento portál a všechny informace v nich byly z dostupných zdrojů. Informace obsažené v tomto článku lze volně rozšiřovat. Kopírování celého článku nebo jeho částí bez vědomí autora je zákázáno.


» Jít zpět








Counter Strike 1.6 servery

Asgard's server public 1.6
cs.asgards-server.net:27015
protokol: 47,48/NS

Asgard's server AWM 1.6
cs.asgards-server.net:27016
protokol: 47,48/NS

Asgard's server DM 1.6
cs.asgards-server.net:27017
protokol: 47,48/NS

Asgard's server W3 1.6
cs.asgards-server.net:27018
protokol: 47,48/NS

Asgard's server public 1.6
cs.asgards-server.net:27019
protokol: 47,48/NS

Kontakty

deadly_hawk
204-703-587
deadlyhawk@a-fw.net
- hlavní admin
- správa webu a AGC
- technický správce serveru
- dohled na HW a SW serveru

Nightly_Falcon
274-916-654
nightlyfalcon@a-fw.net
- hlavní admin
- administrace CS a VT serverů
- dohled nad financemi
- rešení plateb za servery
- dotazy na pronájem serverů

Kyle_Katarn
174-854-843
kylekatarn@a-fw.net
- admin CS serverů
- cheathunter

J.C. Panda
179-509-187
jcpanda@a-fw.net
- admin CS serverů
- cheathunter

Hardware serveru Lara

MotherBoard : ASUS K8N-DL
CPU: 4x AMD Opteron 64-bit
Memory: 6 GB, 400 Mhz, ECC
HDD: 500 GB SATA II RAID 5
Radič: 9650SE-4LPML
Case: 2U SC822T-550LP
Connect: 100 Mb/s

Informace o firmě

: 74233866
Číslo účtu : 2020500052
Kód banky: 5500
Nejsme plátci DPH

Spolupracujeme s

BlackSheeps